… czyli co zrobić kiedy samolot na nasze upragnione wakacje jest opóźniony.
Na pewno – nie denerwować się 🙂 Lecimy w końcu na utęsknione wakacje, na które czekaliśmy bardzo długo.
Wiem, łatwo się mówi.
„Koczowanie” – znam to z autopsji 🙂
„Koczowanie” czyli oczekiwanie na samolot 😉
Czekałam na lotnisku nie raz po kilka, a nawet kilkanaście godzin. Czasami z powodu awarii samolotu, a czasem z powodu złych warunków atmosferycznych (nie raz jechałam na inne lotnisko oddalone nawet 300 km).
Ale co nam dadzą dodatkowe nerwy na sytuację, na którą nie mamy wpływu ?
NIC.
Pogody nie zmienimy.
Samolotem nawet z najmniejszą usterką, też nie polecimy.
Pozostaje nam spokojne oczekiwanie.
Niestety, my – pasażerowie samolotów czarterowych – rzadko kiedy jesteśmy informowani na lotniskach o swoich prawach.
Warto wiedzieć, że jeżeli nasz wylot opóźniony jest z powodu usterki samolotu powyżej 3 godzin, przysługuje nam odszkodowanie od 150 EUR do nawet 600 EUR w zależności od długości trasy przelotu.
Całkiem sympatyczne kwoty prawda ?;-)
Szczególnie jak kupujemy „lasta” w maju za 1300 zł/os. Samolot mamy opóźniony z powodu awarii powyżej 3 godzin i otrzymujemy zwrot 250 EUR/os.
Czyli większość wakacji nam się zwraca 😉
Jest to autentyczny przypadek moich Klientów jak i mój osobisty.
Ważne jest aby pamiętać o zachowaniu karty pokładowej i dokumentów z biura podróży.
Po powrocie najlepiej skontaktować się ze swoim biurem podróży lub bezpośrednio z linią lotniczą, w celu złożenia odpowiednich dokumentów i formularzy (dostępne są na stronach wszystkich linii lotniczych).